Stagiair Support Engineer

Alkmaar / 40 uur / MBO

Je gelooft in het motto: een tevreden klant is een gelukkige klant. Je voelt dat het helpen van mensen door het analyseren van klantproblemen en het aandragen van technische oplossingen, jouw energie geeft. Bij onze supportafdeling, gevestigd in ons moderne en centraal gelegen kantoor in Alkmaar, kan je in de praktijk ervaren hoe het is om de functie van Support Engineer uit te voeren en daarnaast je stageopdrachten te verwerken. Bevalt het je wel en zit je bij ons goed op je plek? Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe support engineers die net wat meer doen dan wat de klant vraagt, waardoor wij er iedere dag weer een fan bij krijgen.

Wat ga je doen als stagiair?

Als stagiair op onze supportafdeling ben je samen met een hecht team van collega’s het aanspreekpunt voor technische vragen en incidenten. Jullie doel is blije en tevreden klanten. Goed luisteren en doorvragen behoren dan ook tot jouw talenten. Door klanten de juiste vragen te stellen ben je in staat om doelmatig tot de kern van een probleem te komen, waarna je op een doortastende manier met de vraag of het probleem aan de gang gaat. Gedurende dit proces leer je de klant goed op de hoogte te houden en de ondernomen acties vast te leggen in het klantsysteem.

Vragen over deze stagevacature?

Sandy Boersen
Neem contact met mij op vacature@issys-ict.nl +31728501000

Pluspunten

  • Je werkt in een hecht team van gezellige collega’s waar je altijd op kan terugvallen.
  • Je hebt je eigen buddy die je alle kneepjes van het vak leert.
  • Je hebt dagelijks contact met veel verschillende organisaties met uiteenlopende omgevingen.
  • Iedere dag maak jij weer één iemand fan van ons bedrijf.
  • Je krijgt veel ruimte voor het delen van jouw ideeën en het nemen van initiatieven.

Minpunten

  • Je collega’s ontvoeren je één keer per week naar de Subway of de McDonald’s.

Jouw specificaties

  • Opleiding of werk- en denkniveau op minimaal MBO-niveau
  • Je beheerst de Nederlandse- en Engelse taal in woord en geschrift
  • Klantvriendelijk en servicegerichte instelling
  • Stressbestendig en flexibel
  • Teamspeler en collegiaal

Hoe jouw dag er uit kan zien

Een van onze klanten belt op met de opmerking dat de server waar zij op werkt erg traag reageert. Je bespreekt de vraag kort met je collega’s, waarna je de klant vragen stelt om een beter idee te krijgen van waar het probleem mogelijk door wordt veroorzaakt. Na een korte analyse kom je erachter dat de systeem partitie van de server bijna geen vrije ruimte meer heeft. Het blijkt dat een applicatie in korte tijd een grote hoeveelheid data heeft gegenereerd. Op aanraden van je collega’s contact je de betreffende leverancier. Het blijkt om een update te gaan die per abuis is uitgerold. Samen bedenken jullie een plan om de klant zo snel en goed mogelijk te kunnen helpen.

Om te voorkomen dat dit issue in de toekomst nog een keer kan gebeuren geef je dit door aan één van de Servicemanagers die even verderop zitten. Zij doen verder onderzoek en pakken de verbeteracties verder op.Tot slot leg je alle ondernomen handelingen en acties vast in het klantsysteem.

Op naar de volgende uitdaging, maar eerst een kop koffie!

Hier doe je het voor

  • Een prima vergoeding voor jouw inzet en kennis.
  • Een stageplaats in een duurzaam en innovatief kantoor.
  • Een hecht team met veel kennis van zaken waar je veel van kan leren en waar samenwerking hoog in het vaandel staat.
  • Diverse events en elke vrijdagmiddag een gezellige borrel.
  • Vers fruit voor een gezonde werklust.
  • Sollicitatie procedure

  • 1. Solliciteer

    Leuk dat je bij ons stage wil lopen of komt afstuderen! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • 2. Afspraak maken

    Bzzt Bzzzt! Bzzt Bzzzt! Neem je nog op? We willen namelijk héél graag kennis met je maken!

  • 3. Eerste gesprek

    Kom eerst lekker kennismaken op ons kantoor; één om trots op te zijn! Wat wil je drinken?

  • 4. Tweede gesprek

    Vind je ons nog steeds leuk? Wij jou ook! In dit tweede gesprek gaan we het hebben over jouw stage- of afstudeeropdracht.

  • 5. Overeenkomst opstellen

    Tijd om alles gereed te maken! We vragen je nog om wat aanvullende gegevens en vervolgens doen wij je een aanbod dat je niet kan weigeren.

  • 6. Gefeliciteerd!

    Welkom bij de familie! We hebben je werkplek al helemaal klaar gemaakt en een kleine verrassing klaargelegd. Maar eerst: gevulde koeken!

Word jij onze nieuwe collega?

Wat je met ons wilt delen

CV


Privacy verklaring